Nu har skolorna dragit igång igen..

..och jag är så himla avundsjuk!
Jag vill också planera i veckor innan vad jag ska ha på mig. Köpa nya block, mappar, pennor, sudd och pennfack. Jag vill vara nervös kvällen innan och inte kunna sova, träffa alla kompisar igen, ta reda på vad de har gjort. Jag vill sitta där vid ett bord men penna och block framför mig och de första veckorna anteckna flitig och sen låta det avta. Jag vill skratta med mina fina klasskamrater, jag vill nonchalera det mina lärare säger. Jag vill logga in på ”min” skoldator. Jag vill komma hem efter skolan, vara sådär trött på kvällen. Jag vill förbereda mig inför prov och läxförhör, vara nervös inför provsvaren och sitta på utvecklingssamtal. Jag vill strunta i läxor och hoppas på det bästa, göra grupparbeten och klaga över hur svårt det är, göra redovisningar för klassen och ha svårt att välja vad jag ska skriva om. Jag vill anstränga mig med att kliva upp i tid första tiden och i slutet av läsåret kliva upp en halvtimme innan jag måste åka och bara ta på mig kläder och sen ge mig av. Jag vill klaga på betygssystemet, vara irriterad över uppgifter jag inte förstår mig på och vara exalterad över uppgifter jag vet precis hur jag ska göra.
JAG VILL BÖRJA SKOLAN!

Lämna en kommentar